2011-11-17

Vrije software

Dinsdagavond gaf ik op cvo tsm een inleiding van een uurtje over vrije software. Het event is gefilmd en zal binnenkort online komen. De slides kan u hier(pdf) al bekijken.

Achteraf lag ik er wakker van omdat:
- mijn verhaal er absoluut niet uit kwam zoals ik wou
- ik vergeten te melden ben bij de vier vrijheden dat je eigen interne aanpassingen *niet* moet vrijgeven onder de gpl.
- hoewel mensen op de achterste rijen mij perfect konden verstaan, had ik voor een aantal personen toch beter de micro gebruikt (er was 81 man)

De balans is gelukkig nog positief omdat:
- meer dan 40 van de 49 evaluaties toch wel extreem goed waren (allemaal 8/9 of 9/9 voor de vragen over de spreker)
- er maar twee evaluaties waren die mij niet willen terugzien als spreker
- ach ik heb weer iets bijgeleerd over spreken voor groepen
- er is een basis gelegd voor een goeie talk over vrije software

1 comment:

Paul Cobbaut said...

De link is tegenwoordig http://www.tsmmechelen.be/cvo/alles-wat-je-wilde-weten-over-vrije-software-0