2008-11-14

een blog experiment

Greet schrijft:

"Een eindje geleden vulde ik een enquête in over blogs en blogpersoonlijkheden. Deelname aan een experiment rond gesponsorde blogposts was optioneel, dus de nieuwsgierigheid in mij kreeg de bovenhand en ik stemde toe deel te nemen.

Deelnemers werden willekeurig ingedeeld in een commerciële en niet-commeriële groep, ik in de eerste. De opdracht luidde: eet een Quick ’n Toast of Suprême Pepper in de Quick en zeg wat je ervan vindt."

Dit polleke zit echter in de niet-commerciële groep, net zoals boskabout, en die schrijft:

"Een collega heeft vorig jaar zijn zoontje - amper zes maanden oud - Mats verloren aan kanker (zie ook www.mierenhoop.be) (this sucks). Vanuit de herinnering aan Mats werd de idee geboren om in zijn naam een project te steunen in Tanzania. Daarom hebben de ouders Tom & Ellen the Mats Foundation opgericht onder de Endallahkoepel. Het doel van dit project is om 5.000 euro bij mekaar te verzamelen voor de bouw van een schoolklasje in het Afrikaanse dorp Endallah. Neem dus gerust een kijkje bij het Endallah-project! (that would blow)"

De mail van Tom Michiels eindigt met de vraag om wat code te zetten onderaan deze post, dat ziet er dan zo uit:

this blog post is an experiment by uMarket.it

prettig weekend alllemaal,
paul

3 comments:

Greet said...

Slimmeke, door de unieke url naar Quick te posten worden de resultaten van het experiment vertekend ;)

Greet said...

Maar bedankt voor het quoten en de link, natuurlijk! :)

Paul Cobbaut said...

ah daar had ik niet op gelet...is bij deze aangepast.