2007-12-14

Waar naartoe als single

Single zijn heeft zeker zijn voordelen; ge komt thuis wanneer ge wilt, ge smijt uw sokken waar ge wilt, ge doet den afwas als ge echt geen proper bord meer hebt ;-)
Single zijn wil ook zeggen dat ge regelmatig alleen thuis zit, en dat kan heel tof zijn, maar af en toe wil ne mens eens naar buiten. Als sociale dertiger heb ik heel wat vrienden, de meesten getrouwd en met kindje(s), een rits anderen zijn ook single of hebben net een relatie achter de rug. En het is uiteraard heel leuk om bij/met deze vrienden te gaan eten of uit te gaan, maar je leert amper nieuw volk kennen op die manier.
Dus heeft ondergetekende op het internet gezocht naar plaatsen waar je singles kan ontmoeten. Nu, ik ben geen discotheek of fuifganger, nee ik verkies plaatsen waar je rustig met mensen kan kennismaken. Hier volgt een korte bespreking van drie avonden waar ik hoopte toffe mensen te leren kennen.

Vrijdag 7 december was er een Viavia borrel in Antwerpen. En hoewel dit niet specifiek gericht is op singles, is het wel een uitstekende mogelijkheid om op enkele uren een tiental mensen te leren kennen. Het was al de vierde keer dat ik er naartoe ging, dus ik kende het concept. Er was minder volk dan gewoonlijk, ik schat een 25-tal mensen, maar het was wel geslaagd. Ik raad elke single aan om de eerste vrijdag van de maand naar de viaviaborrel te komen (in de Wolstraat in Antwerpen, in het zaaltje boven het ViaVia reiscafe en dus rookvrij). De meeste aanwezigen zijn dertigers, maar er zijn ook heel wat twintigers en veertigers, en een paar veertigplussers ;-)

Woensdag 12 december was er een praatcafe van Ari-vee in Grimbergen. Gericht op singles, maar er komen ook koppels (die elkaar daar hebben leren kennen). Dit praatcafe bestaat al vele jaren en wordt elke woensdag gehouden in Domein Rijkendaal in Grimbergen. Heel leuk, heel toffe mensen, maar de gemiddelde leeftijd lag toch wat hoog voor mij (geen twintigers, amper dertigers, heel wat vijftigers). Maar er wordt gekaart (wieze, kingen), dus ik ga zeker nog eens terug.

Donderdag 13 december was er een contactcafe in het Zebracafe in Kortenberg. Er was plaats voor honderd mensen, maar inclusief de organisatoren waren er slechts negentien ingeschreven. Hun website kwam een beetje elitair (genre rotary club) over, maar dat viel ter plaatse heel goed mee. Ik heb er twee toffe gasten leren kennen, en we werden zalig verwend met drank en knuffels door Eva. Ik hou echter niet zo van luide muziek (en die stond om 20u al redelijk luid), en er wordt ook veel gerookt. Ik twijfel dus of ik nog terug ga.

Als laatste nog vermelden dat je als single nog een goeie optie hebt in de reisagent joker.

1 comment:

Elise said...

zelfs als niet-single is het soms moeilijk om nieuwe vrienden te maken. Ik ga zelf nog eens rondkijken, want veel vrienden hebben kinders en komen niet meer veel buiten.

Ik ga naar blogger's meets, en ik overweeg een van de meetups aan te doen (Social Networking, the brunch club).