2006-09-26

KBC ? VISA ? PayPal ?

ofte: Echte consultants zoeken oplossingen in deze Kafkaiaanse wereld!

'k had een probleem, gelukkig heb ik het zelf kunnen oplossen ;-)

Het probleem lag bij mijn kredietkaart van de KBC, een VISA-kaart. Als ik deze wou gebruiken op sommige websites, dan kwam PayPal daar tussen. PayPal beweerde telkens dat er een paypal-account vasthing aan mijn visakaart. Ik had echter geen idee van een paypalaccount, en kon bijgevolg niet inloggen of betalen via Paypal...maw ik kon GEEN BETALINGEN DOEN MET VISA online (behalve op websites die niet aan Paypal gelinked zijn).

Ondergetekende crosst dus naar de KBC, en legt het probleem uit. Ah mijnheer, dan moet U naar VISA bellen, want wij kunnen u niet helpen (Ook al had ik de kaart daar besteld en gekregen). In het kantoor bel ik naar VISA...na 27 "druk x voor y" menu's kreeg ik eindelijk iemand aan de lijn. Ah mijnheer, dan moet u Paypal bellen...

"Met hiel Antwaarepe, mor nie me maa hei!"

Terug het KBC-kantoor binnen en gevraagd: "Wat kost de vernietiging van mijn kaart ?". Dat kostte niks, dus probleem opgelost! Er was enige verbazing toen ik vlak daarna vroeg "Wat kost mij een nieuwe visa kaart ?"...maar ze hadden direct door dat op die manier mijn probleem opgelost is: Nieuwe kaart, nieuw nummer...en geen last meer van Paypal!

1 comment:

Anonymous said...

Paul,

I get this all the time. Like everyday...

I just recently had it American Airlines, SN Brussels Airlines and FlySN.com...

Yes that's right when SN Brussels airlines has a problem its FlySN.com's fault and yes FlySN.com is a seperate company from SN Brussels Airlines...

its mentioned here in my blog:

http://brownrl.blogspot.com/2006/09/sn-brussels-airlines.html