2007-10-21

dierenleed

Raymond blogt over de schande genaamd stierengevechten in Spanje.

Awel Raymond, ik hoop dat je dan ook in Belgie geen eurocent opdoet; De "jacht" op fazanten is weer begonnen. Ken je dat fazanten ? Dat zijn van die lieve (neen niet uitgezet hoor!) beestjes die uit mijn hand komen eten als ik met de hond ga wandelen. Met "jagen" als werkwoord heeft dat al lang niets meer te maken.

"Jamaar Paul, er zijn toch teveel everzwijnen, die mag je dan toch afschieten ?" Ja, er zijn ook teveel politiekers. Ik ken trouwens niemand die al ooit een levend wild everzwijn heeft gezien.

"Jamaar Paul, jagers zorgen toch voor een evenwicht in de natuur ?" Neen, de natuur heeft miljoenen jaren lang voor een evenwicht gezorgd, zonder het bestaan van jagers.

1 comment:

Rayke said...

Awel Pol ik heb niet gezegd dat ik voor belgie respect heb. Als ik zo nadenk heb ik voor weinig mensen (en dus nog minder volkeren) respect.
Dus je hebt een punt en het is goed die dingen in de aandacht te zetten, houden.
Groetjes Rayke