2008-04-20

vals plat

Als een straat vlak lijkt, maar ze is toch lichtjes hellend, dan heet dat in schoon wieler-Vlaams "vals plat". Vrijdag heb ik aan den lijve kunnen ondervinden wat "vals plat" betekent.

Ik parkeerde aan de kant van de straat...zonder de handrem op te zetten...en ging een winkel binnen. Pas een minuut of drie later kwam ik weer buiten, met 25 kilo kippeneten op mijn schouder, en stapte richting auto.

"Tiens..." dacht ik "het lijkt wel of mijn voorwiel draait ?!" "Wat een grappig gezichtsbedrog ;-) " dacht ik nog...en toen viel mijn euro "Aargh dienen bolt echt!!!". Ik was nog drie meter verwijderd toen er vaart in leek te komen. Ik vloog met kippeneten en al de auto in langs de passagierszetel en trok liggend op mijn buik de handrem op.

"Fieew!" er was niks gebeurd! Zoals ze in Antwerpen zeggen ; dat was Schipperskwartiersjaans! Want als ik 20 seconden langer in de winkel was gebleven, dan had mijn trekhaak het aankomende verkeer geramd.

No comments: