2008-03-16

bad eendje

Ze hadden mij al verwittigd dat het eendje niet goed werkte als bad-eendje. Gezien ik ook een eendje had gekregen, en gezien ik nogal wetenschappelijk ben ingesteld moest ik dat gewoon experimenteel vastleggen en documenteren!

De eerste test bestond uit de simpele 'ter water lating' van het eendje...en ze ging prompt op haar zij liggen (ja ik heb een vrouwelijk eendje gekregen). Dat is dus niet goed, ik wil dat ze mooi rechtop zwemt!


Ok, als goeie wetenschapper besluit ik dat het zwaartepunt van mijn kwakende badgenoot niet laag genoeg is...dus vul ik haar (halfvol) met lekker warm badwater. Met als resultaat...dat kwaakmieke nog steeds op haar zij gaat liggen, iets dieper in het water.


Geen probleem, er moet dus meer water in. 'k heb madam de koppige eend dus bijna volgedaan met water, en toen bleef ze tenminste recht. Maar wel kopke onder, dus snel bewijzen genomen met de kodak, en dan snel de watervogel gered en op het droge gezet.


Zie hieronder het beoogde resultaat, een gelukkig eendje in een warm bad. Ze trekt wel een beetje ne gelukzalige snoet op, want ik heb haar poep vast ;-)


1 comment:

Anonymous said...

lol, je brengt me op ideeën!